torsdag den 27. februar 2014

Oplæsning Vogelkopf med Larsen og Gjessing

Jeg sad i går i toget hjem fra Aarhus, og fik læst en bid mere end den bid jeg havde fået læst i Martin Larsens stærkt underholdende oversættelse af Jarrys Patafysikeren Doktor Faustrolls bedrifter og betragtninger. Det er sgu en bog helt i sin egen kategori, og Martin Larsens arbejde fortjener hæder. Jeg mener, han har brugt syv pr på oversættelsen, og man forstår på efterordet, at der er en hel subverden rundt om Jarry og bogen og naturligvis om Kong UBU også. Spændende, underholdende, intelligent, godt. OG  heldige røvbanan som jeg er, skal jeg læse op med ham og Signe Gjessing, hvis bog jeg endnu ikke har læst på den fine og for mig nyopdagede café Vogelkop. Man kan se mere her:

http://vogelkop.dk/vogelsprache-2/

Det er en bred sammensætning. Noget for enhver smag, kunne man fristes til at sige.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar